Alles over Sliedrecht...
Afbeelding bij nieuwsitem 'Voor de deur geplaatste scooter midden in de nacht in lichterlaaie'
24apr 2014

Voor de deur geplaatste scooter midden in de nacht in lichterlaaie

SLIEDRECHT - De Sliedrechtse brandweer moest vannacht rond 04.00 uur in actie komen bij een brand voor een huis in de straat ‘t Orleans. De accu-scooter die bij de voordeur stond was in brand gevlogen.

Het in brand vliegen ging gepaard met een doffe knal. Die zodanig hard was dat ook een man die circa vijftig meter verderop woont wakker was geschrokken en midden in de nacht ging kijken wat er was gebeurd. Dat deden de bewoners en hun buren ook. Zij hadden ook iets gehoord, maar vermoedden niet dat het ernstig was. Toen ze bovenaan de trap een felle oranje gloed zagen, renden ze als een speer via de achterdeur naar buiten en om het huis heen om het vuur te blussen. ,,Mijn man nam een emmer mee”, vertelt de bewoonster. ,,Hij heeft drie keer water uit de sloot geschept en daarmee het vuur uitgekregen.”

Hij deed dat in het bijzijn van zijn vrouw en twee kinderen en de buren. Door zijn snelle actie viel de schade enigszins mee. Van het voertuig zelf is weinig meer over (zie foto) en ook de regenpijp is grotendeels verloren gegaan. Door de knal  zijn de deurruiten en het kamerraam boven de deur flink beschadigd. De haag voor het huis vatte geen vlam.

De brandweer hoefde niet meer te blussen, maar zorgde er wel voor dat de uitgebrande scooter naar de stoep werd verplaatst. Wat de vermoedelijke oorzaak is geweest, kon de bewoonster niet vertellen. ,,Ik had hem ‘s middags bij de fietsenmaker gebracht om de accu volledig op te laden. Dat was nodig want telkens deed-ie het niet meer na een paar uur.”

Ook de  ambulance en de politie kwamen ter plaatse. Omdat haar man rook had ingeademd is hij voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht.

Bron: Erik de Bruin.



Deel dit bericht met je vrienden!